Receipt, Lohnes and Culver


b4f34a - Johnston bills WBMG.jpg


Receipt, Lohnes and Culver


Box 4 Folder 34: "Here is folder 34 which is a receipt dated June 8, 1965, from Lohnes and Culvert, consulting radio engineers in Washington to add a UHF antennae, asking the FCC permission to add a UHF antenna. It was dated May 10, 1965. It’s basically engineering and statistical services and a bill. That was May 10, 1965. Also a copy of a correspondence from Otis Dodge who was a general manager at the time at JLD to the Birmingham Television Corporation which would have been WBMG. What it looks like is that Birmingham Television Corporation was using the WJLD tower to install a UHF antennae and this is a letter from Otis Dodge to Mr. William Dubois asking payment for same. Payment for same. Those correspondence probably found at the WJLD studios. From Wikipedia, here a reference to WBMG and WJLD:
In 1954, months after the (Birmingham) News decided to purchase WAFM-TV, Johnston Broadcasting – then-owners of radio stations WJLD (1400 AM) and WJLN-FM (104.7, now WZZK) – applied to launch a television station on UHF channel 48; after Southern Broadcasting's effort to acquire the channel 4 frequency failed, it sold the permit to Johnston in order for that group to operate its planned television station on the channel 42 frequency. In 1956, Southern Broadcasting renewed its efforts to build a third commercial television station in Birmingham, when it formed a partnership with Chicago film salesman-turned-investment banker Bill DuBois to file for a new construction permit. Although the new permit application was granted that year,[5] the station's debut was delayed due to a shortage of broadcast transmission equipment following the Korean War. The station would not sign on the air until October 17, 1965 as WBMG (standing for BirMinGham); the first program to air on channel 42 when it debuted at 5:30 p.m. that evening was NBC's broadcast of The Capitol: Chronicle of Freedom. DuBois and Southern Broadcasting served as co-owners of the station under the licensee, Birmingham Television Corporation, with Southern acting as minority partner. Many members of channel 42's early staff consisted of on-air personalities and other employees from WSGN radio, including Bill Bolen (who would later move to WBRC-TV), who served as one of WBMG's initial news anchors."



“Receipt, Lohnes and Culver,” The Birmingham Black Radio Museum, accessed September 23, 2021,

Output Formats


Allowed tags: <p>, <a>, <em>, <strong>, <ul>, <ol>, <li>

Item Relations

This item has no relations.

Social Bookmarking